Dr.Sevgi Özbaysar - Dermotoloji & Cilt Bakımı - Malatya

Q Switch Lazer

Q Switch Lazer Nedir?
Q switch lazer leke tedavisi, gelişmiş teknoloji cihazlar kullanılarak yapılır. Güçlü atım yapan ve kısa süren bir tedavi yöntemidir.  Leke tedavilerinde kremler de kullanılır ancak en etkili yöntem lazer tedavileridir. Hekimlerimiz tarafından fiziksel muayene yapılarak tedavi yöntemi belirlenir. Yaşlılık ve güneş lekeleri, Q switch lazer leke tedavisi ile tamamen yok edilebilir. Ancak bunun için belirli bir süre sürekli lazer uygulanmalıdır. Bu seansların ne kadar süreceğine de uzmanlarımız karar verir.

Q Switch Lazer Nasıl Çalışır?
Hedefi çok hızlı vurduğundan çevresindeki dokulara ısı kaçışı çok az olur bu yüzden diğer dokular zarar görmez. Bu tedavi yöntemi bölgesel olarak uygulanır. Yaşlılık lekeleri, güneş lekeleri, doğum lekeleri, ota nevüs ve ito nevüs, Moğol lekeleri, çiller gibi lekelerde kullanılmasının yanı sıra dövme sildirme, cilt gençleştirme ve ayak tırnağı mantarı tedavilerinde kullanılır.

Q Switch Lazerle Leke Tedavisi Nasıl Yapılır?
Öncelikle tedaviye başlamadan önce cildinizi derinlemesine temizliyoruz. Bu tedavide anestezi de kullanmıyoruz. Seanslar en fazla 10 dakika sürüyor ve ortalama 4 veya 5 seansta tedavi bitmiş oluyor. Haftada 1 veya 3 seans olacak şekilde geldiğiniz kliniğimizde tedavi sonunda daha genç ve daha canlı bir cilde sahip olabilirsiniz. Ancak bunun tamamen olabilmesi için tedaviden sonra 6 ay kadar beklemeniz gerekiyor. Tedavi sonrasında soyulma veya tahriş de görülmüyor. Sadece hafif kızarıklar görülebiliyor bunlar da birkaç saat içinde yok oluyor.

Q Switch Lazer Leke Tedavisi Kimler İçin Uygundur?
Bu tedavi yöntemi genellikle dövmelerin silinmesinde kullanılsa da pigmentasyon lekelerinde, yaşa bağlı lekelerde ve güneş lekelerine kullanılıyor. Bunlardan yaşlılık ve güneş lekeleri melanosit artışıyla oluşan leke türleridir. Bu yüzden krem ile geçmeleri beklenmez. Bu tür lekelere sahip olan kişilere lazer tedavisi uygulanır. Bunun yanında sivilce lekeleri veya koyulaşmış bölgeler için leke kremleri kullanılabiliyor. Birçok leke kremi denendiği halde sonuç alamayan kişilerde Q-switch lazer leke tedavisi uygulanır.

Q Switch Lazer Uygulaması Ağrılı Mıdır?
Bu lazer tedavisinin dövmelerin silinmesi için uygulandığı durumlarda ağrı oluşabilir. Bu epilasyon bile olsa tüm lazer uygulamalarında az da olsa ağrı oluşur. Bu ağrıyı azaltmak için anestezi yapılabilir veya ağrı hissedilmemesi için kremler kullanılabilir.

Q-Switch Lazer Kullanım Alanları Nelerdir?
Lazer tedavilerini birçok alanda kullanıyoruz. Uzmanlarımız tarafından uygulanan Q switch lazer leke tedavisi leke ve dövmelerin silinmesinde kullanılıyor. En yaygın kullanım alanları yaşlılık lekeleri, güneş lekeleri, sivilce lekeleri, çiller, Moğol lekeleri, çiller, cafe-au-lait adındaki açık renkli lekeler, dövme silme, cilt gençleştirme, kollajen üretimini arttırma, ayak tırnağı mantarıdır.

Q Switch Lazer Hangi Tür Lekelerde Kullanılabilir?
Birçok farklı lekede kullanılan lazerler yaşlılık, doğum, enfeksiyonlara bağlı lekelerin yanında dövmelerin silinmesinde de kullanılıyor. Sivilce lekelerinde de kullanılan bu lazer tedavisi, genellikle kremle geçmeyen ve koyu renkteki lekelerde kullanılır.

Leke Tedavisinde Lazer Mi Yoksa Krem Mi Tercih Edilir?
Leke tedavisi için etkili kremler de bulunuyor. Ancak bazı lekelerin kremlerle geçmesi mümkün olmuyor. Bunlar genellikle deriye yerleşmiş ve uzun süredir var olan lekelerdir.

Lazer Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?
Q switch lazer leke tedavisi sonrasında en önemli şey güneşe çıkmamaktır. Güneş, lekelerin renklerini koyulaştıracaktır. Bu yüzden bu tedaviler genellikle kış aylarında uygulanır.

Dövme Silme Ağrılı Bir İşlem Midir?
Lazer tedavisinde, silinecek dövmenin rengi, büyüklüğü, kişinin cilt tonu, dövmenin olduğu bölge, kullanılan boya tipi gibi faktörler tedavinin başarısını etkiler. Bu yüzden dövmenin tamamen silineceğinin garantisi verilmez. Uzmanlarımız tarafından muayene edilirsiniz ve buna göre izlenecek yol belirlenir.

Tüm lazer işlemlerinde az veya çok ağrı vardır. Hastalarımız genellikle, çok az bir ağrı hissettiklerini söylüyorlar. Bu ağrıyı en aza indirmek için anestezi kremleri uyguluyoruz.

Lazerin Yan Etkileri Nelerdir?
Lazerler uygulandıkları bölgede ısı enerjisine dönüşerek hedefi yakar ve böylece yok etmiş olur. Bu yüzden yan etki olarak kızarıklık ve ödemi örnek verebiliriz. Ancak bunlar tedavi sonrasında kısa sürede geçer. Hekimlerimiz tarafından size söylenen önerilere uymanız da bu yan etkilerin daha hızlı geçmesini sağlayacaktır. Yüksek doz tedavilerde de yanmaya bağlı olarak su kabarcıkları veya yaralar oluşabilir. Bunların yanında morarma ve iz de görülebiliyor. Bu durumlarda hekimlerimizle iletişime geçmelisiniz.

Dövme Silme Deride Yara İzine Sebep Olur Mu?
Lazer ile dövme sildirme işleminde, yara izi çok görülmez. Bazı izler oluşabilir ancak bunlar yara değil, cilt yapısının bozulmasından kaynaklı oluşan izlerdir. Aynı zamanda bu tedavinin sonrasın mürekkebin yok edilmesiyle kalitesi bozulan cilt açığa çıkacaktır. Dövme silme işlemlerinizi hekimlerimize Q switch lazer leke tedavisi ile yaptırabilirsiniz.

Q Switch Lazer Seans Fiyatları 2021
Seanslarımızın ne kadar olacağı hastaya göre farklılık gösteriyor. Lazerin pigment yükleri ve renkleri seans sayılarını değiştirebilir. Ancak genel olarak 4 ila 8 seans arasında süren bu tedavi, dövme silme işlemlerinde daha da uzun sürebiliyor. Q switch lazer leke tedavisi sonrasında, parçalanan mürekkebin temizlenmesi için lazer seanslarının her birinin arasında 6 hafta olması öneriliyor.

Bazı hastalarımız bir an önce sildirmek isteyebiliyorlar. Bu durumlarda yüksek dozlar kullanılabilse de bunların zararlı olduğu uzmanlarımız tarafından belirtiliyor. Bu yüzden hekimlerimizle birlikte seanslarınızın süresine karar vermeli ve doğru bir tedavi planı yapılmalıdır. Q switch lazer seans fiyatları 2021 bilgi için hemen tıklayın.